Barnarracions. Històrias de una estación y tres barrios - AAVV



"Una leve emoción empaña mis ojos: quiero mucho a mi Barcelona, con toda su belleza y esplendor cuando se despierta de entre sus sombras."




AAVV. Barnarracions. Historias de una estación y tres barrios.
Letrame, 2018





::: Què en diu la contraportada...
Barnarracions t’aproparà a una Barcelona literària. La Barceloneta, el Gòtic, el Raval i l’Estació de França són els indrets que han escollit els set autors d’aquest recull de relats per a transportar-te a una altra Barcelona: la que ells han imaginat. Hi trobareu textos en català i castellà, de diversos estils, èpoques i temàtiques, però que tenen com a punt de partida una premissa ben clara: les històries passen a un lloc concret de la ciutat. Gaudiu, doncs, d’aquests contes ubicats a tres barris i una estació.

::: Com comença...
El tren, que anava a una bona velocitat, ja havia passat l’estació de Granollers. Vaig sortir a la plataforma exterior del vagó per estirar una mica les cames i vaig veure un noi, ben vestit, fumant i ben agafat a la barana de ferro.
La porta gran – Joan Bonàs Miró

::: Moments...
(Pàg. 25) 
La estampa de inmigrantes andaluces y extremeños arrojando las maletas por la ventanilla y deambulando por los andenes ya no sorprendía a nadie. En aquella primavera de 19853 la necesidad de un país aún paupérrimo se fundía con una ciudad derrotada, aunque en plena efervescencia, que precisaba de nuevos brazos para que los ecos de la guerra la dejasen de atormentar.
Se hará de noche – Cèlia Roca Martín

(Pàg. 40)
Nada ha cambiado. La gente no aprende, la vida tiene consecuencias.
Maldito – Fernando Lana Moliner

(Pàg. 55)
De blanco y oro luce la Monumental de Barcelona. Blanco y dorado es también el color que agita sus sueños. Blanco el vestido con encajes que insinúan sus rodillas, sus hombros y el escote sobre su pecho. Dorado el brillo de cada destello de su piel (...).
Blanco y dorado – Fernando Lana Moliner

(Pàg. 62)
En la Barceloneta sintió que estaba en una ciudad distinta, el olor a miseria y a mar eran más fuertes. Calles estrechas apenas iluminadas, pisos bajos y angostos, una humedad salada flotaba en el aire, creyó oír el batir de las olas.
Náufragos – José Luis Guerrero Pérez

(Pàg. 73) 
Avui moriré. Ens tiraran a terra, sense pietat. Parts de nosaltres cauran al damunt dels entarimats que servien de Terrassa, per fer un darrer petó a la platja. Caurem damunt els últims records (...).
A trenc d’alba – Robert Siscart Rodríguez

(Pàg. 78) 
(...) faré un cafè amb ella, la meva noia impossible. De vegades penso que no lluito per sortir del pou, sinó per guanyar-me el seu respecte. En qualsevol cas, lluito.
Allunyant-me dels meus llacs glaçats – Pere Equisoain Ariza

(Pàg. 106)
La vida parece un puzle que un día, de golpe, encaja dejando preguntas incómodas.
La madre de la novia – Pere Equisoain Ariza

(Pàg. 108) 
Una leve emoción empaña mis ojos: quiero mucho a mi Barcelona, con toda su belleza y esplendor cuando se despierta de entre sus sombras.
Una rosa para ti – Rosa Maria Martín Sánchez

(Pàg. 115)
Los recuerdos de aquellos días se agolpaban en su mente como los recortes de periódicos en la libreta. Las llamas parecen detenerse mientras el cuaderno se abre por una página en la uqe se lee un nombre, ENRIQUETA MARTÍ, y una fecha, 27 de febrero de 1912.
Trencadís – José Luis Guerrero Pérez.

(Pàg. 121)
Aquella era la sórdidad bienvenida que les dispensaba el barrio Chino, como comenzaba a conocerse a aquel ovillo de callejuelas lúgubres y retorcidas, mecidas en un limbo de olvido. Era un tumor de miseria y desesperación enquistado en el corazón de aquella urbe industriosa y pujante.
¿Me vas a ayudar? – Cèlia Roca Martín

(Pàg. 98) 
No tenia lógica que un jove sense gaire estudis i una vida de merkeliana austeritat grega, hagués estat defraudant de manera continuada a la poderosa institució i el seu exèrcit de tècnic, alguns propis i d’altres subcontractats.
El cas dels nou-cents euros – Pere Equisoain Ariza

::: Altres n'han dit...
Pep Grill

Comentaris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entrades populars d'aquest blog

Les cròniques marcianes - Ray Bradbury

La veïna - Isabel-Clara Simó

Nosaltres - Ievgueni Zamiatin

-Uf, va dir ell - Quim Monzó

El gobelet dels daus - Max Jacob

Amore - Giorgio Manganelli